Marjetica Koper je v zadnjih letih svoj vozni park obogatila s kar nekaj električnimi vozili. V prejšnjem tednu smo prvič preizkusili tudi stoodstotno električno vozilo za prevzem in odvoz odpadkov. V sodelovanju s podjetjem Renault Trucks smo opravili kar nekaj testnih odvozov, ki jih sicer opravimo z običajnimi, dizelskimi tovornjaki.
Po vzoru zahodnih in skandinavskih držav tudi na našem komunalnem podjetju sledimo trajnostnemu razvoju, električni mobilnosti in izkoriščanju zelenih virov energije. Tovornjak smo preizkusili na svojih običajnih terenih in preverjali predvsem njegovo zmogljivost. Koprska in ankaranska občina sta na tem področju specifični, saj je površina velika in zelo razgibana. Z zadovoljstvom ugotavljamo, da avtonomija vozila zadostuje za dnevni odvoz tudi na daljših relacijah. Vozilo, ki sicer veliko energije porabi zaradi posebne nadgradnje, ki omogoča delo z zabojniki, ima okrog 100 kilometrov dosega. Tovornjak vsebuje dva sklopa baterij, ki skupaj tehtata eno tono in se z običajnim priključkom napolnijo v desetih urah, v primeru hitre polnilnice pa v le uri in pol. Za vožnjo uporablja dve prestavi ter dodatno prestavo za vožnjo vzvratno. Prva prestava omogoča vožnjo do 30 km/h in je primerna predvsem za pobiranje odpadkov ‘od vrat do vrat’.
Glavni prednosti vozila sta vsekakor zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in hrupa, ki ga takšna vozila skoraj ne oddajajo. Vozilo lahko prepelje do 10 ton odpadkov, kar je povsem primerljivo z ostalimi smetarskimi vozili. Žal si na Marjetici celotnega parka električnih vozil brez dodatnih subvencij še ne moremo privoščiti, je pa to še eden izmed korakov, ki nakazuje, da so električna vozila lahko naša prihodnost, tudi na področju komunalnih storitev.